O nás

PORŠKA – nezávislé servisní a prodejní centrum specializované na značku Porsche

NAŠE VIZE
– provozovat servis automobilů značky Porsche na nejvyšší úrovni, v přátelském prostředí a za férové ceny.
– profesionálně a k oboustranné spokojenosti zajišťovat nákup a prodej ojetých automobilů značky Porsche.
– nenásilnou formou, prostřednictvím našich služeb, rozšiřovat komunitu příznivců značky Porsche.

NAŠE POSLÁNÍ
Jsme zaměřeni výhradně na jednu značku pracujeme dlouhodobě na dosažení nejvyšší kvality specializovaných služeb, bez roztříštěnosti běžné u víceznačkových servisů.

Dbáme na férové vztahy jak se zákazníky, tak s našimi dodavateli i zaměstnanci, dané slovo má pro nás platnost písemné smlouvy.

Klademe důraz na českou příslušnost a jsme hrdými patrioty – pokud to lze, využíváme tuzemské dodavatele, věříme ve „zlaté české ruce“ naše i našich partnerů.

Uvědomujeme si cenu času – chápeme, že čas je komoditou, kterou má každý zcela přesně vymezené množství, a tak pracujeme na tom, abychom své závazky plnili včas.

Neplýtváme prostředky našich zaměstnanců, dodavatelů, zákazníků. A stejně tak i my známe svou cenu, kterou vnímáme v rámci trhu oboustranně férovou.

Zcela přesně vnímáme rizika a dogmata spojená s automobilovou branží, např. takzvané „bazárnické chování“ při prodeji ojetých aut, a straníme se jich.

Věříme v dlouhodobé hodnoty, pracujeme tak, aby náš zisk, který bereme jako přirozenou a samozřejmou součást podnikání, vycházel z dlouhodobých procesů, opřených o trvalé vazby se spokojenými dodavateli a stejně spokojenými zákazníky.

PRÁCE JE NAŠÍM KONÍČKEM. A NAOPAK.
Porsche je víc než jen značka aut, je to fenomén, láska na celý život, životní styl. Pro nás v Poršce určitě a naším životním smyslem je přiblížit automobily značky Porsche všem zájemcům, kteří třeba nad pořízením ještě váhají. A těm, kteří již kouzlu Porsche propadli, zjednodušit život nabídkou kvalitních služeb spojených, které s provozem auta souvisí.

Automobil může být pro spoustu lidí jen dopravním prostředkem, nutným prostředníkem na cestě z bodu A do bodu B, anebo také ne. Bez přehánění, díky Porsche se i ta nejstereotypnější cesta stává zajímavým zážitkem, prostřednictvím Porsche z cesty může být cíl.

Nás v Poršce auta baví a baví nás Porsche, dokážeme se zanícením a zápalem dlouhé hodiny diskutovat s každým, kdo je naladěný na stejnou vlnu, o plochých motorech, o chlazení vzduchem či vodou, o atmosférickém sání či přeplňování, o ideálních technických kapalinách. A se stejným zanícením a odhodláním přistupujeme k práci – nabízíme to, co sami očekáváme, tedy kvalitu, férovost, nejlepší řešení, které nemusí být nutně nejrychlejší či nejlevnější, ale vždy to nejkvalitnější.

Pozitivní vztah k autům, stejně tak jako důraz na férovost, loajalitu a korektnost odráží svým složením tým, který stojí za Porškou, navzdory společnému průsečíku v oblasti aut nejde o typické „autíčkáře“ v negativně zprofanovaném slova smyslu, ale o odborníky a nadšence, kteří svůj charakter prokázali dlouholetým budováním renomé ve svých dalších oborech a působištích a kteří vnímají svou práci, podnikání, obchodní záměr, do značné míry jako poslání.

 

 

KAM SMĚŘUJEME?
Naše práce je pro nás v Poršce posláním, ale také koníčkem. V tom smyslu, že to, co děláme, nás baví a že naše kroky vytvořit a otevřít nezávislé prodejní a servisní centrum značky Porsche, byly vedeny jasnou a zřetelnou motivací – živit se tím, co nás baví, co umíme, čemu se věnujeme z radosti a osobního přesvědčení, v čem se stále zdokonalujeme, posouváme, učíme. Snad i vize je jasná, a pro naše okolí čitelná. Chceme přinášet stejnou radost naším zákazníkům, chovat se slušně, kultivovaně, férově, ale ne podlézavě. Vztah mezi servisem a zákazníkem má být podle nás rovnocenný, nikdo nemá „mít navrch,“ nikdo se nesmí cítit nekomfortně, ukřivděně, ale také povýšeně.

Ano, automobily Porsche jsou naším koníčkem, naše aktivity spojené se službami a obchodem jsou ale naší obživou, za kterou žádáme honorář, odměnu, plat. Což podle nás nesmí nijak narušovat čistotu myšlenky slušného a férového vztahu. I my v Poršce jsme rádi, pokud si vychutnáme čerstvě upečené a voňavé housky od pekaře, který žije pro svou práci. Je radostí zaplatit domluvenou cenu za, řekněme například grafické práce ve studiu, které pracuje pro finanční odměnu, ale také umocňuje svou kvalitní práci láskou k řemeslu.

FÉROVÁ CENA – OBOUSTRANNÁ SPOKOJENOST
Známe svou cenu jasně a zřetelně definovanou naším hodinovým ceníkem v servisu, cenami za služby spojené s prodejem aut, atd., a víme, proč a jak je naše cenová politika vytvořena. Ceny jsou naší optikou nastaveny optimálně tak, abychom obstáli v rámci konkurence, nabídli korektní alternativu k autorizovanému servisu ze strany jedné, a ke garážovým nadšencům bez patřičného vybavení a specializace na straně druhé. A dokázali zajistit prosperitu a ekonomický balanc naší firmy tak, abychom si mohli dovolit nabídnout ty nejlepší možné služby a za peníze, které u nás zákazníci utratí, dostali to nejlepší, co jim můžeme nabídnout. Naším cílem není ohromit nejlevnější cenou při zadání objednávky, a pak laborovat cenou a s překvapením na straně zákazníka posunovat a zvyšovat náklady.

Ne, my v Poršce známe cenu naší práce a našich služeb, ale také cenu času a peněz našich zákazníků a ani jedno ani druhé si nedovolíme plýtvat tím, že bychom „pod cenou“ ohýbali pravidla, ceny našich dodavatelů, slušnost, vzájemnou důvěru. Ano, jsou jistě levnější servisy, kde automobil značky Porsche opraví a – bez urážky, je otázkou jak kvalitně, jak rychle a jak pečlivě a s jakou garancí. A jsou i dražší servisní místa a je na každím, aby zvážil, zda vysoká cena nutně představuje a garantuje vyšší kvalitu.

Máme jasno, chceme dělat to, co nás baví, což je práce spojená s automobily značky Porsche, a přinášet zákazníkům a zájemcům o Porsche co nejkvalitnější a nejlepší služby. Víme, že nikdo není absolutně dokonalý, my na své cestě „k dokonalosti“ pracujeme sami na sobě, školíme sebe i náš personál, průběžně se snažíme zdokonalovat, neustále prohlubujeme své znalosti a pokud snad máme někde prostor pro zlepšení, nebojíme se to přiznat.

Ne vždy se vše povede, nebo že ne vždy je zákazník spokojený, ne vždy jeho očekávání jsou naplněna tak, jak jsi představoval, ať už na základě odvedené práce, ale i třeba vinou neporozumnění, nepřesné komunikace. A my se za Poršce snažíme postavit se problémům vždy čelem, zpříma. Naším zájmem je vždy vyřešit problémy či nedorozumnění k oboustranné spokojenosti. Netvrdíme, že jsme absolutně dokonalí a že nikdy neudálme chybu, tu udělá někdy každý, my tu svou přiznáme, a pokusíme se ji odstranit a co víc, poučit se z ní. Změnou technologie, změnou přístupu.

Součástí naší vize je i přístup k reklamacím a nespokojeným zákazníkům. Naštěstí jich není mnoho, popravdě k naší radosti jich je velmi, velmi málo, ale při stížnosti či reklamaci vždy zaujímáme jasný postoj. Stavíme se k záležitosti čelem a nabízíme řešení, které nejenom že nenaruší dosavadní vztah mezi námi a zákazníkem, ale naopak utvrdí našeho klienta v tom, že jsme profesionálové, kteří umějí možné potíže a problémy řešit s korektně a s grácií.

JAK ŠEL ČAS
Historie našeho servisu a aktivit kolem aut vůbec? Náš příběh se začal psát už na začátku devadesátých let minulého století, kdy se Jiří Kotyk rozhodl, že svůj život spojí se světem plochých motorů. Tehdy nešlo ještě o Porsche, ale o Subaru a servis AWD, který se během let z nadšeného „garážového“ provozu vypracoval do pozice renomovaného servisního místa a autorizovaného servisu Subaru. Paralelně s tím, Filip Rakovan koupil své první Subaru Impreza GT, a aniž by došlo ke vzájemnému propojení obou nynejších spolumajitelů, právě díky Subaru se jejich pracovní život později propojil.

U Jiřího Kotyka pak bylo dalším logickým krokem pak bylo odprodání podílu v AWD a založení servisu značky Porsche – realizace dalšího dětského snu nabyla reálných rozměrů (a mezi námi, stále šlo vlastně o svět motorů s protiběžnými písty, samozřejmě, až na výjimky…). To už jsme v roce 2012, v Jažlovicích, u dálnice D1 kousek za Prahou. Filip Rakovan měl tou dobou už dlouholetou zkušenost s automobily, nejenom se Subaru a posléze Porsche, jako motoristický novinář etablovaný v předních tuzemských časopisech testoval téměř vše, co automobilový trh nabídl, prošel řadou speciálních řidičských škol a kurzů, skutečně se ponořil do světa aut. A to jak pracovně, tak také v rámci volnočasových aktivit, začal totiž organizovat a pořádat okruhové akce, automobilové závody, řidičské školy a akademie, s účastí takových matadorů, jakými jsou David Vršecký či Václav Pech. A z časopisů se posunul do světa internetu, na Autoweb.cz.

Tři roky od otevření servisu značky Porsche v Jažlovicích se Jiří Kotyk se rozhodl zásadním způsobem posunout nejenom blíže k centru Prahy, ale hlavně kvalitativně. A veden impulzem zlepšit služby a zbavit se určitého „punku“ a „garážovosti,“ se Jiří Kotyk posunul z D1 přímo do Prahy, dávno od okamžiku, kdy se oba nynější majitelé potkali.

Každopádně ve výsledku se cesty obou majitelů prolnuly a jejich společná idea vyústila v otevřené specializovaného servisního a prodejního místa na nové adrese, v areálu pivovaru Braník. Nejprve pod značkou PorschePark, později, v rámci důrazu na český akcent, vlastenectví, ale i tradiční český řemeslný fortel, pod názvem Porška. Právě toto jméno odráží záměr firmy nabídnout v rámci služeb spojenými se servisem a prodejem automobilů značky Porsche  odpovídající prostory, vybavenou dílnu, kompletní servis, zázemí i kancelář, odpovídající svou kvalitou, vybavením, nabídkou a službami renomé prémiové značky.